Ważny aspektem utrzymania dobrego wizerunku firmy w internecie jest opracowanie skutecznych działań marketingowych. Przenosząc biznes do sieci, warto najpierw zastanowić się jaki jest cel obecności firmy w przestrzeni internetowej. 

Treści muszą ze sobą współgrać

Aby wizerunek firmy w internecie był spójny, należy zadbać o aktualną identyfikację wizualną we wszystkich kanałach komunikacji firmy. Chodzi o to, że w momencie, gdy firma dokonuje zmiany swojego loga firmowego, warto zaktualizować je we wszystkich dostępnych kanałach komunikacji. Oznacza to, że logo powinno być aktualne na stronie firmowej, profilach w mediach społecznościowych, GMB oraz dokumentach firmowych itd. Spójności ma wielkie znaczenie dla odbiorców. Zdarza się często, że  firma nie posiada identyfikacji wizualnej i działania prowadzone są bez planu. Różnice najczęściej są widoczne, jeśli chodzi o dobór kolorów, fontów lub spójności komunikatów reklamowych. 

Działania marketingowe w internecie

Prawidłowe wykorzystanie kanałów reklamowych

Istotne znaczenie ma rozróżnienie przeznaczenia kanałów reklamowych. Każdy z nich służy bowiem do czegoś innego. Facebook, Instagram, LinkedIn mają inne zalety i zastosowanie. Zanim przystąpimy do działania, warto byłoby zastanowić się najpierw, jakie treści chcielibyśmy przekazać za pośrednictwem takiego kanału. Powinniśmy przeanalizować sens prowadzenia niektórych kanałów w poszczególnych typach biznesów. 

Grunt to infrastruktura

Prowadząc firmę nie zapomnij przedłużyć własnej domeny. Pomimo, że wydaje się to oczywiste, to zdarzają się również i takie błędy. NIejednokrotnie powtarza się to nie tylko w małych firmach. Przedsiębiorcy zapominają także o opłaceniu serwera. Często problem ten pojawia się z powodu braku wiedzy i rozróżnienia domeny od serwera, ponieważ wiele osób sądzi, że strona internetowa to domena. Kolejną sprawą jest certyfikat SSL. Większość stron firmowych posiada wspomniany certyfikat. Dobrze jest pamiętać o jego odnawianiu, ponieważ jego wygaśnięcie może powodować duże kłopoty w momencie pozycjonowania lub prowadzenia kampanii Google Ads.