Prowadzenie biznesu online ma swoich zwolenników i przeciwników. Nie powinno to w ogóle dziwić, ponieważ tak to już jest skonstruowane. Jednym odpowiada praca w zaciszu domowym, innym natomiast przeszkadza w niej brak kontaktu z ludźmi. Oczywiście wszystko to zależy od stanu cywilnego, faktu posiadania dzieci oraz wielu innych czynników. Warto zatem przyjrzeć się wadom i zaletom tego rozwiązania.

Blaski i cienie prowadzenia własnej firmy w sieci

Zalety prowadzenia e-biznesu

E-biznes rozwija się w naszym kraju bardzo szybko i prężnie. Pierwszą zaletą jest oczywiście możliwość pogodzenia ze sobą obowiązków domowych oraz służbowych. Ponadto można powiedzieć, iż jest się wówczas szefem dla samego siebie. Nie powstaje żadna presja otoczenia, czasu – jesteśmy zależni wyłącznie od siebie samych. Prowadząc firmę online mamy także obniżone koszty utrzymania. Ponieważ wszystkie czynności wykonuje się w domu, nie ma wydatków na wynajem powierzchni biurowych, czy magazynowych. Korzystamy wyłącznie z wyposażenia domowego i najczęściej nie są potrzebne żadne dodatkowe akcesoria. W dobie obecnej pandemii koronawirusa wiele osób wybiera dokonywanie zakupów internetowych. Popyt ma zatem tendencję wzrostową.

Jakie wady wiążą się z prowadzeniem e-biznesu?

Powyższe zalety niewątpliwie trzeba docenić i trudno im zaprzeczyć. Jednak zawsze mamy dwie strony medalu, w tej sytuacji jest tak samo. Tym, co może doskwierać przy prowadzeniu e-biznesu jest często rezygnacja z czasu wolnego. Mimo, iż mamy w jakiś sposób zagwarantowaną swobodę, pracując samodzielnie na własny sukces, chcemy się temu poświęcić w całości. Tym samym zaniedbuje się swoich najbliższych. Wśród cieni prowadzenia własnego interesu w sieci znajduje się także ryzyko ponoszenia konsekwencji. Mowa tutaj o przypadkach, gdy popyt okazuje się niewielki. Ewentualne straty finansowe mogą być czasami dotkliwe. Oczywiście jest to zależne od wielkości i ilości inwestycji na rozkręcenie własnej firmy. Prowadząc biznes w sieci należy jeszcze liczyć się z faktem ciągłego przebywania w pracy.