Niegdyś, w początkach istnienia internetu, tworzenie stron internetowych bywało dosyć skomplikowane i niewiele osób potrafiło sobie z tym poradzić. Obecnie zbudowanie własnej witryny nie powinno być większym problemem dla nikogo, gdyż do dyspozycji jest mnóstwo systemów zarządzania treścią (CMS), które znacznie ułatwiają uruchomienie oraz zarządzanie własnym portalem. Jak wśród wielu systemów zarządzania treścią znaleźć ten odpowiedni?

Wybór systemu do zarządzania sklepem internetowym

Obok systemów zarządzania treścią służących do zakładania prostych witryn internetowych, w ciągu kilkunastu ostatnich lat pojawiło się też wiele systemów ułatwiających przygotowanie i prowadzenie swojego sklepu internetowego. Branża e-commerce rozwija się aktualnie bardzo prężnie i zapotrzebowanie na dedykowane dla niej systemy zarządzania treścią jest bardzo widoczne. Pojawia się jednak problem, gdy nadchodzi moment wyboru wspomnianego systemu, ponieważ oferta rynkowa jest naprawdę szeroka. Zatem jak wybrać odpowiedni system zarządzania treścią do prowadzenia własnego sklepu internetowego?

Wdrożenia PrestaShop, czyli najpopularniejszy system dla sklepów online

Wybór właściwego narzędzia do zarządzania treścią jest kluczowy dla funkcjonowania sklepu, ponieważ jego obsługa (dodawanie nowych artykułów, opisów, zdjęć, grafik, tabel itd.) powinna być bezproblemowa i nie zabierać cennego czasu. Godnym polecenia CMS-em do zarządzania jest bez wątpienia PrestaShop - pozwala zbudować atrakcyjny i co ważne, pełnowartościowy sklep online, nawet  korzystając wyłącznie z narzędzi dostępnych za darmo. 

System ten cieszy się bardzo dużym, ciągle rosnącym zainteresowaniem – wdrożenia prestashop stanowią już około 25% wdrożeń systemów obsługi sklepów online na krajowym rynku e-commerce. Świadczy to o jego wysokiej jakości i efektywności. Narzędzie to znane jest przede wszystkim z szerokiego wachlarza możliwości, jaki daje pod względem przystosowywania witryny do wymogów SEO, gdzie nawet standardowe ustawienia dają ponadprzeciętne efekty. Działania SEO wspierać można też oczywiście dodatkowo, m.in. poprzez wprowadzanie tzw. meta opisów do każdego artykułu, bądź podstrony. Ponadto wszystkie produkty posiadają indywidualne linki SEO friendly.

PrestaShop jest darmowym oprogramowaniem opartym na licencji Open Source, co oznacza, że w jego rozwój zaangażowany może być właściwie każdy użytkownik. W efekcie powstało mnóstwo modułów, wtyczek, dodatków, rozszerzeń i szablonów (dla różnych branż), które wpływają na zwiększanie funkcjonalności oraz dopasowywanie sklepu do własnych preferencji. Co ważne, nie wpływa to w żaden sposób negatywnie na intuicyjność i prostotę obsługi, dzięki czemu PrestaShop doskonale sprawdzi się w przypadku użytkowników bez doświadczenia i wiedzy informatycznej. Nawet typowo techniczne aspekty, takie jak wdrożenie i optymalizacja, nie są skomplikowane, co czyni PrestaShop platformą uniwersalną dla wszystkich, zarówno doświadczonych, jak i początkujących handlowców internetowych.

 

System zarządzania treścią sklepu internetowego - jak wybrać odpowiedni?