W dzisiejszych czasach prowadzenie e-biznesu jest niezwykle popularne. Wiele firm chętnie korzysta z tego typu rozwiązania ze względu na ogromne perspektywy rozwoju. Czym zatem jest e-biznes? I jakie korzyści możemy dzięki niemu osiągnąć?

Czym tak właściwie jest e-biznes?

W biznesie elektronicznym kluczową rolę odgrywa zastosowanie Internetu i technologii teleinformatycznych. E-biznes najprościej można zdefiniować, jako działalność, która prowadzona jest przy wykorzystaniu mediów elektronicznych i która ma na celu osiągnięcie zysku. E-biznes został wdrożony w 1995 roku przez przedsiębiorstwo IBM. Ten model biznesu polega przede wszystkim na wykorzystywaniu aplikacji internetowych do takich działań jak np.: prowadzenie transakcji, wymiana informacji, podpisywanie umów czy też pozyskiwanie nowych klientów.

Jakie są główne zalety prowadzenia e-biznesu?

E-biznes - jakie są jego główne zalety?

Dlaczego tak wiele przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie e-biznesu? Odpowiedź jest prosta e-biznes daje nam o wiele większą swobodę działania niż biznes stacjonarny. Jedną z ogromnych zalet tego typu rozwiązania jest możliwość rozpoczęcia działalności gospodarczej bez posiadania dużego kapitału. W e-biznesie nie musimy wynajmować własnego biura, pracę można, bowiem wykonywać zdalnie z własnego domu. Zdecydowanie niższe są również koszty reklamy. Korzystając z marketingu internetowego nie tracimy środków pieniężnych, które musielibyśmy przeznaczyć np. na drukowanie ulotek i ich kolportaż. W biznesie elektronicznym liczy się, bowiem dobry pomysł oraz odpowiednia wiedza. Kolejną zaletą biznesu elektronicznego jest także z cała pewnością duży rynek klientów. W Internecie możemy, bowiem pozyskiwać klientów nawet z odległych miejscowości czy nawet innych krajów. Nie obowiązują nas tak zwane ograniczenia terytorialne, dzięki temu możemy również bez przeszkód współpracować z partnerami zagranicznymi i rozwijać się na rynkach międzynarodowych. Internet stwarza nam dużą elastyczność biznesu. W szybki sposób możemy zmienić swój profil, czy też zdecydować się na nowe formy współpracy z różnymi podmiotami.