Każdy dobrze przemyślany interes, wykorzystujący marketing internetowy musi stale dokonywać kontroli konwersji, czyli niezwykle ważnych dla właściciela firmy czynności, które wykonuje prawdopodobna grupa konsumentów na firmowej stronie.

Cele inteligentne

W sieci spotykane są witryny, w których do końca nie wdrożono właściwie pomiarów. Dotyczy to głównie firm, w których konfiguracja tych pomiarów jest niezwykle problematyczna, bądź w danej firmie nie ma osoby odpowiedzialnej za stronę, albo osoba ta nie posiada dostatecznej wiedzy o sposobie implementacji tych pomiarów. Nie jest to sytuacja bez wyjścia, gdyż na rynku pojawiło się wsparcie w postaci Google Analytics i celów inteligentnych. Są one oparte na danych statystycznych pochodzących od Google, są nimi sesje, które mają duże szansę na wystąpienie konwersji. System dokonuje analizy wszelkich ruchów na stronie, którego źródłem jest AdWords i z pośród nich dokonuje wyboru zaledwie 5% wizyt cechujących się najwyższymi parametrami. Do nich najczęściej zalicza się czas spędzony na danej witrynie, umiejscowienie użytkownika oraz głębokość wizyty, czyli ilość przeglądanych podstron. Dzięki temu odpowiednie sesje znakowane są jako konwersje, będąc celami inteligentnymi.

Cele inteligentne – czym są?

Zastosowanie celów inteligentnych

By móc skorzystać z powyżej omówionych celów należy dokonać logowania do Google Analytics i z poziomu widoku danych dokonać ich zainaugurowania. By móc tego dokonać trzeba posiadać Konto AdWords i Google Analytics oraz połączyć je. Konto AdWords w ciągu miesiąca musi mieć wygenerowanych co najmniej 500 kliknięć, które zostały uwzględnione w Google Analytics oraz mieć w ustawieniach konta włączoną możliwość udostępniania danych innych usługom pochodzących od Google. Jeśli na koncie Google Analytics nie można dokonać włączenia celów inteligentnych to zapewne nie zostały spełnione wyżej wspomniane wymagania. Jeśli włączenie celów pójdzie pomyślnie to można dokonać weryfikacji ich głównych parametrów poprzez wejście w Konwersje, następnie w Cele, a na koniec w Cele Inteligentne.