Marketing internetowy często jest określany także mianem e-marketingu. Należy on do jednej z najlepiej rozwijających się gałęzi marketingu. Wynika to z tego faktu, że coraz częściej firmy poszukują nowych klientów w Internecie.

Marketing internetowy – czym jest?

To skład wszystkich czynności, które dążą do wykreowania strategii, która będzie odpowiadała za pojawienie się produktu na rynek. Mowa tu także o wszelkich działaniach promocyjnych oraz budowaniu wizerunku marki za pomocą wirtualnej rzeczywistości. Są one podejmowane po to, by zwiększyć widoczność danego przedsiębiorstwa w sieci. Najczęściej wykorzystywanym do tego narzędziem jest strona www. Marketing internetowy skupia się wypracowaniu i utrwalaniu więzi firmy z klientem, czyli nawiązaniu zaufania wzajemnego między nimi. W tym typie marketingu rola odbiorcy jest bardziej aktywna w porównaniu z tradycyjną odmianą. Ma możliwość prowadzenia dialogu z daną firmą i wyrazić swoje zdanie na temat różnych produktów czy działań marketingowych.

Co nieco o marketingu internetowym

Najpopularniejsze działania marketingowe

Do najbardziej znanych działań marketingowych zaliczyć można pozycjonowanie stron www i SEO, reklamy Google Ads, remarketing, videomarketing, mailing, content marketing, marketing wirusowy, profile na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Snapchat czy LinkedIn oraz współpraca z blogosferą.

Efektywność marketingu internetowego

Skuteczność e-marketingu zależy od odpowiedniego planowania i wdrożenia. W przypadku braku wiedzy z tego obszaru warto zasięgnąć pomocy osoby, która jest specjalistą w tej dziedzinie. Osoby doświadczone mogą z powodzeniem prowadzić działania promocyjne na własną rękę. Trzeba trzymać rękę na pulsie i być świadomym panujących trendów w marketingu internetowym. Wystrzegać się należy technik, które może i dają szybkie rezultaty, ale są one krótkotrwałe przez co osłabić mogą znacznie wizerunek marki. Pozytywne efekty przyjdą w momencie prawidłowego określenia grupy docelowej i konkretnej strategii działań. Istotne jest to, by na bieżąco dokonywać analizy, określające skuteczność podejmowanych kroków.