Pod pojęciem reklamy zewnętrznej kryją się różnego rodzaju nośniki, które mają za zadanie promowanie usług firm poza miejscem zamieszkania odbiorców. Reklama zewnętrzna to więc różnego rodzaju plakaty, afisze, billboardy, citylighty i wiele innych rodzajów nośników, z którymi spotykamy się na co dzień, po wyjściu z domu. Taka forma promowania działalności firm posiada wiele zalet, dla których warto bliżej się z nią zapoznać oraz wykorzystać je do realizacji własnych celów biznesowych.

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, znana także pod pojęciem outdoor lub skrótem OOH (od ang. out of home), to rodzaj reklamy występującej poza miejscem zamieszkania konsumentów. Jej podstawowym zadaniem jest więc docieranie do świadomości odbiorców w chwili, kiedy znajdują się oni poza domem. Można więc powiedzieć, że na reklamę zewnętrzną składa się całokształt środków reklamowych, które są prezentowane poza budynkami, na odpowiednio dobranych nośnikach. Jej nośniki zazwyczaj umieszczane są w miejscach użyteczności publicznej, a ich zadaniem jest docieranie do szerokiego grona odbiorców, w tym osób, które mają małą styczność z tradycyjną reklamą w mediach.

Reklama zewnętrzna charakteryzuje się minimalną ilością treści, która zazwyczaj ogranicza się jedynie do nazwy marki i produktu oraz hasła reklamowego. Jej znakiem rozpoznawczym jest także wyrazistość, którą budują kolory, zapadające w pamięć grafiki oraz niekiedy kontrowersyjne zdjęcia. Taki dobór elementów składowych sprawia, że obok wielu reprezentantów reklamy zewnętrznej trudno jest przejść obojętnie, co zwiększa szanse kampanii na sukces oraz pozwala skutecznie budować rozpoznawalność marki. Zwracający uwagę charakter reklamy zewnętrznej sprawia, że już w krótkim czasie od jej umieszczenia, konsumenci są w stanie bezbłędnie zidentyfikować markę lub produkt.

Reklama zewnętrzna – dlaczego warto z niej korzystać?

Reklama zewnętrzna i jej najpopularniejsze nośniki

Reklama zewnętrzna nie mogłaby istnieć bez nośników. Przy ich użyciu możliwe jest bowiem nadanie jej różnych form i postaci oraz lepsze dostosowanie do potrzeb i budżetu firmy. Do najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej należą billboardy. Są to tablice reklamowe o różnych rozmiarach, które mogą być dodatkowo podświetlane, co zwiększa ich widoczność w nocy. Umieszczane są najczęściej przy ruchliwych ulicach, na budynkach, a także na prywatnych posesjach. Innym nośnikiem jest tzw. reklama wielkoformatowa, której głównym atutem są duże rozmiary. Tego typu reklamę najczęściej spotykamy na dachach budynków, elewacjach remontowanych budowli oraz na centrach handlowych.

Do mniejszych nośników reklamy zewnętrznej zaliczają się natomiast nie mniej popularne afisze i plakaty. Lokalizowane są zazwyczaj w miejscach postoju ludzi, a więc na przystankach autobusowych, w wejściach do lokali i sklepów oraz na specjalnie do tego celu przeznaczonych słupach ogłoszeniowych. Nowoczesna reklama zewnętrzna to także infoscreeny, czyli dużego formatu ekrany telewizyjne emitujące krótkie bloki reklamowe. Infoscreeny zazwyczaj umieszcza się w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach, gdzie z ich przekazem będą miały styczność większe grupy ludzi.