Współcześnie e-marketing odgrywa znaczącą rolę w promowaniu różnych działalności czy przedsięwzięć. Często to właśnie on wybierany jest w zamian za tradycyjny marketing bądź stanowi jego uzupełnienie. Mówi się, że jego skuteczność jest znacznie wyższa w porównaniu do znanych sposobów marketingowych. Nie ma w tym nic dziwnego, że ośrodki naukowe wychodzą z nową ofertą studiów dostosowaną do aktualnych trendów i umieszczają e-marketing studia na liście kierunków. Warto podjąć tego rodzaju kształcenie?

E-marketing studia – główne walory kierunku

Trzeba rozpocząć od tego, że e-marketing studia zostały tak zaprojektowane, że w trakcie ich trwania dokonuje się opracowywania własnych strategii, czyli planów e-marketingowych, które mogą zostać użyte w prowadzonych przez siebie działalnościach czy placówkach, w których podejmuje się zatrudnienie. Podczas studiów można podejmować realne działania e-marketingowe. Zostały one tak opracowane, że plan studiów oparty jest na jak największej liczbie ćwiczeń, warsztatów i prac projektowych. Tematyka poruszana podczas studiowania odpowiada aktualnym i najbardziej skutecznym działaniom marketingowym i analitycznym, co pozwala na użycie jej we własnej ścieżce zawodowej. Nad nią czuwają praktycy, którzy dbają, by program studiów był zgodny z wymogami IAB. Absolwenci kierunku oprócz dyplomu uzyskują także Certyfikat Google Analytics Individual Qualification (po wcześniejszym przystąpieniu do egzaminu Google i jego zdaniu) oraz Certyfikat Google Ads (także po uprzednim przystąpieniu do egzaminu Google i jego zdaniu). Zajęcia są wykładane przez praktyków w dziedzinie mediów elektronicznych, są przedstawicielami największych serwisów i agencji interaktywnych, występujących w kraju.

Czy warto studiować e-marketing?

Cel studiowania e-marketingu

Studia te obierają za nadrzędny cel przekazanie praktycznej, zróżnicowanej i najbardziej aktualnej wiedzy związanej ze sposobami wykorzystania Internetu w marketingu, biorąc pod uwagę najnowsze trendy występujące na rynku mediów elektronicznych. Program został tak przygotowany, by dużą uwagę studentów skupić na konkretnych narzędziach i możliwościach ich zastosowania w realnych sytuacjach biznesowych. Mają sposobność zapoznania się z ponad 120 narzędziami, które podporządkowane są pod działania e-marketingowe.

Studia te wyróżniają się doskonałą i profesjonalną kadrą, która charakteryzuje się ogromnym doświadczeniem w przeróżnych stanowiskach w sferze internetowej. To, co jest najbardziej zauważalne to praktyczny charakter kursu, gdzie w większości zajęcia oparte są o kreatywne ćwiczenia i analizę poszczególnych studium przypadków.

Jakie kompetencje nabywają słuchacze?

Uczestnicy tego kierunku mają okazję zaprojektować i wdrażać osobiste kampanie reklamowe, internetowe serwisy produktowe i firmowe, uczą się pozycjonować strony i serwisy w wyszukiwarkach oraz realizować działania Public Relations. Mają możliwość zapoznać się ze specyfiką zachowań internautów oraz grupy odbiorców. To, co ma dla nich największą wartość to, że mogą w 100% oddać się własnym projektom, które opracowują na zajęciach i podczas indywidualnych konsultacji.